Tuesday, August 23, 2011

Seni origami moden yang kreatif...

As'salam, seni lipatan kertas ataupun lebih dikenali sebagai seni Origami sering dikaitkan dengan golongan yang kreatif dan mempunyai tahap kesabaran yang tinggi. (Aku memang tak reti langsung nak lipat benda alah ni)...kalau bagi kat aku memang lipat2 selit2 lepas tu konyok, balut ngan salotape... jadilah origami bola yang selalu budak lelaki main dalam bilik darjah masa cikgu tak datang mengajar(bukan origami sebenarnye)...hehe...

Artis berjiwa seni seperti 'Sipho Maboba' mempunyai tahap kesabaran dan tahap kemahiran lipatan kertas yang lebih tinggi. Beliau masih mencipta lipatan kertas seperti burung, tetapi telah meneroka seni origami yang lebih menakjubkan seperti manusia, ikan, trofi, seni abstrak dan banyak lagi. Berikut adalah beberapa gambar hasil seni beliau dan video bertajuk 'invisible foes' ataupun 'musuh ghaib' yang dimainkan tahun lepas di Switzerland.














INVISIBLE FOES from MABONA ORIGAMI on Vimeo.


>Sekian sahaja entri untuk kali ini, akhir kata, origami dan indomee adalah dua benda berbeza dan melipat indomee untuk menggantikan kertas origami adalah pekerjaan sia-sia... sekian terima kasih...=)

No comments:

Post a Comment